Rekka-Simut: Virtuaalirahtareiden Kantapöytä

SfF - kumipyörät rullaa

SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja SISUfromFINLAND » 27.08.2015 21:18

Morjesta vaihteeksi kaikille!

Pahemmin en ole kerennyt täällä nyt notkumaan töiden ja opiskelujen takia. Näihin onkin uponnut kaikki aika ja hyvä jos nukkua kerkeää.. Tänä kesänä tulikin oltua opiskelujen takia 9vko rakennuksilla töissä ja loppu ajasta (huhtikuun puolesta välistä tähän hetkeen poislukien em. 9vko) onkin ollut ratin vääntämistä. Työnkuva on ollut postnordin jakoa kuorma-autolla sekä pakettiautolla.. Tavaraa liikkuu kaikenlaista ja aivan erilaisia määriä joka päivä, joten yksikään päivä ei todellakaan ole samanlainen, kuin toinen. Toki vakioita purkupaikkoja löytyy, mutta on myös harvoin käytäviä paikkoja ja paikkoja joissa tuskin kertaa enempää käydään.

Pistetääs muutama kuva höysteeksi ja katsellaan jos tuota vaikka jotain kuvia teidän iloksenne laittelisin jatkossa lisää :D
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Kuva
Avatar
SISUfromFINLAND
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 138
Liittynyt: 05.03.2013 17:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja SISUfromFINLAND » 29.08.2015 21:11

Lisätääs pari esimerkkipäivää luettavaksi jakarin arjesta tältä viikolta..

TI 25.8.2015
Aamusta tiesin jo odottaa isoa tavaramäärää, kun aamulla ajelin kohti terminaalia klo 6.00. Sisälle päästyäni rupesin katselemaan tavaroita ja rahtikirjoja ja suunnittelemaan päivän kulkua. Ehdin siinä odotellessani auttamaan pakettien piippauksessa ja lajittelussa. Auto saapui laituriin aamuyön forssan jaolta ja tyhjentelin noudot odottamaan iltapäivää. Tavaraa oli joka puolelle jakoaluetta, joten päivän kulun joutui suunnittelemaan yhdellä välilastauksella forssassa. Otin kuorman päälle ja auto irtosi laiturista 7.30 pintaan.
Autossa oli lähdettäessä tavaraa "vain" 4 lavametriä ja osa tavaroista jäi jo forssaan. Tiputuksia oli kolme, kaikki saman kadun varressa, yhteensä kolme eurolavaa perälautapurkuna. Forssasta koukkasin jokioisille ja otin kyljestä kyytiin kolme lavaa noutoja, 1800kg. Kiirehdin vt2:lle kohti humppilaa ja siitä vt9 nuutajärvelle, jonne kolmen kollin purku perälaudalla. Purun jälkeen takaisin vt9 ja matka jatkui lähes kylmäkoskelle, johon jäi perälautapurkuna yksi lava. Tåstä suoraa soittoa takaisin forssaan kuormaa vaihtamaan.
Noudetut lavat pois autosta ja uusi poka päälle. Eräistä kolleista ja keloista ilmoitettiin tässä vaiheessa, että niiden tarvitsee olla klo14.00 perillä. Osasin tässä vaiheessa jo sanoa, ettei onnistu tuohon aikamääreeseen. Lenkiksi ajattelin forssa-loimaa-virttaa-koski-somero-forssa kierrosta ja lastasin tavarat autoon, täysi kuorma. Välissä piti vielä tankata ja 12.30 forssan autokeitaalta lähdettyäni ajattelin etten millään ehdi viemään kaikkea tavaraa. Trukkipurku kahdelle euro lavalle metsämaalla ja kohti loimaan keskustaa. Yksi eurolava perälautapurkuna ja kaksi trukkipurkuna ja kohti virttaata jossa oli purkupaikalla 14.20, eli myöhässä. Osote oli annettuna erääseen risteykseen, missäei ollut ketään eikä mitään. Tavaroiden kohtaloa ja purkua selvitellessäni aikaa kului ja sain jätettyä tavarat 14.50... Virttaalle eurolavan purku erääseen paikkaan ja totesin että aikataulujen takia pakko jättää somero ja koski seuraavalle päivälle.
Virttaalta tietä 213 ja vt10 forssaan, jossa jakamattomat autosta pois ja päivän noudetut tavarat kyytiin. Siitä saikin suoraan kääntää auton kiinni kärryyn odottelemaan lähtöä runkolinjalle.

KE ei kerrottavaa vaikka töitä oliki , joten TO 27.8.2015
Jälleen terminaalille (kuten monena päivänä myös aikaisemminkin 6-6.30 välillä). Pysähdyin ihmettelemään ovella jo tavaramäärää ja mietin, että kannattaako lähteä edes ajamaan. Piippailin ja lajittelin pakettiautokuskeille paketit ja katselin isolle autolle lisää tavaraa. Löysin itselleni kolme purkupaikkaa lisää, jotka tavaroiden puolesta oli minun järkevämpi ottaa. Pikkuhiljaa tökittiin romppeita autoihin, heitettiin läppää, puhuttiin joutavia ja lähdettiin liikkeelle, itse klo8.30 paikkeilla. Kaksi perälautapurkua forssaan ja kohti loimaata. Yksi purku ja st1:lle notkumaan firman toisen kuski kanssa. Joutavaa tuntien kulutusta 45min. Pari useamman kollin purkua pariin paikkaan ja yhdelle yritykselle soittelua. Jossain oli tullut jotain informaatiokatkoja ja yhden lavan purkua odotellessa aikaa kului tunti. Kiireesti 213 tietä kohti vt10 ja jokioisille yhden kollin noutoa hakemaan. Siita jatkoin kohti forssaa ja eräältä korjaamolta lavan ja neljän paketin nouto. Kello oli 13.15 lähdettyäni, joten päätin mennä autokeitaalle tankkaamaan ja hakemaan kahvin, koska päivään kuului enään yksi nouto, jonka sai vasta 14.00. Aikaa kuluttaakseni ajelin terminaalille lakaisemaan kontin lattiaa ja viimeisellä noutopaikalla olin portteja kolkuttelemassa 13.55. Eurolavoja 3kpl autoon ja takaisin terminaalilla olin 14.20.

PE 28.8.2015
Terminaalille päästyäni rupesin ihmettelemään miksen näe volvoa missään. Sitten tajusin etten näe meidän kärryäkään vakiopaikallaan. Ihmeissäni kyselemään että missä yhdistelmä on vaik tavarat on kuitenkin saato perille. Yhdistelmä oli kulman takana, eri paikassa kuin yleensä, mutta volvoon oli tullut yöllä vikaa ja sillä ei perjantaina ajettaisi enää, kuin enemmän kuin tarpeelliset matkat.
Päivä alkoi siis masentavasti, mutta päivän ohjelmaan kuului silti jälleen tavaroiden piippaus ja lajittelu ja pakettiautolla jakoa meidän kakkospiirillä. Terminaalilta n.8.00 lähtö ja kirrokseen kuului minkiö-jokioinen-ypäjä-loimaa-mellilä-alastaro-metsämaa-matku lenkin pakettijako. Lenkissä ei muuta kommentoitavaa, kuin sukkaa syyläriin vaan. Loimaan st1:llä vaan tankkaus ja vähän taukoa. Pakussa pelkkä lattiakuorma, ja jättöjä vain n15kpl, joten päivä oli helppo. Yksi nouto forssasta ja yksi jättö vielä forssaan ja 13.30 olin terminaalilla.
Yritettiin siinä sitten keksiä varalle autoa yöksi ja ensiviikoksi. Puolikkaan veturi oli jo tulossa, kun sähköposttiin kilahti ennakko kelakuormasta. Veturi käännätettiin ympäri ja kaappiautoa kyselemään. Viimeinkin saatiin lainaan auto ja minä kippaamaan volvon hyttiä ja lisäämään nesteitä. Kanttilamppu irti kärrystä ja lainavolvo laituriin, noudot kyytiin ja kytkentä kärryyn.
Kuva
Avatar
SISUfromFINLAND
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 138
Liittynyt: 05.03.2013 17:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja SISUfromFINLAND » 06.09.2015 17:56

MA 31.8.2015
Tällä viikolla ei varsinaisesti pitänyt olla enää töitä, mutta painelin jälleen terminaalille näyttämään auttavaa kättäni. Pakettiautojen tavarat piippailtiin ja lajiteltiin ja ruvettiin odottelemaan isolle autolle kuljettajaa. Tiedossa oli, että volvon lava oli täynnä johtokeloja, mutta siirsin sen silti laituriin. Pienellä järjestelyllä saatiin parille lavalle tilaa, jotka olivat jäämässä matkan varrelle. Kiirettä pukkas, joten lähdimme forssasta kaksoismiehityksellä kohti alastaroa.
Alastarolla purkupaikalla molemmat kyljet auki ja liinojen availua. Kahteen henkeenkä emme meinanneet pysyä trukkikuskin vauhdissa, joten juosta sai ettei trukkikuski joutunut odottelemaan. Lähes autokuormallinen keloja oli nopeasti purettu kyydistä ja matka loimaalle alkoi. Loimaalla kahdessa paikassa kävimme purkamassa molempiin yhdet eurolavalliset tavaraa ja takaisin forssaan.
Terminaalilta sekalaista kappaletavaraa puoli lavaa kyytiin ja purkupaikalle. Tässä vaiheessa itse kuljin toisella autolla perässä,koska käyttämämme iso piti palauttaa omistajalleen puolilta päivin. Lavojen purku, auton palautus ja terminaalille. Pakettiautoon 3 finlavaa somerolle ja lavojen purku. Forssassa kerkesimme vetämään vaateria terminaalille, kun odottelimme isoa herraa saapuvaksi. Kolmistaan lähdimme hakemaan paria autoa läheiseltä pajalta. Itse nappasin 6x2 R500 takateli scanian alleni ja pääsinpä kokeilemaan puolikkaan veturilla ajoa. Terminaalilta hain kärryn perään, kävin tankkaamassa ja pyörittelin rekan laituriin.

TI 1.9.2015
Tiistain isot tavaramäärät olivat taas tiedossa ja sovimme tavaramäärien liikutteluun käytettäväksi poikkeuksellisesti neljä autoa. Iso liikkui taas omilla reiteillään, yksi paku poikkeuksellisesti pelkästään forssassa, toinen paku poikkeuksellisesti järjettömän isolta kuulostavalla somero-koski-oripää-vampula-loimaa kierroksella ja minä ylimääräisellä kolmannella pakulla otin tammela-urjala-humppila-matku-jokioinen kierroksen. Pudotuspaikkoja minulle hävettävän vähän (varsinkin verrattuna someron lenkin pakuun), mutta isoimmat pakettiautotavarat olivat mulla ja auto kuitenkin pinkeänä.
Jännitystä toi kerrankin elämään polttoainetilanne, urjalassa en pystynytkään suunnitellusti tankkaamaan joten pienellä jännityksellä humppilaan, eikä ongelmia. Forssaan päästyäni autoin hetken ison auton kuljettajaa parilla jakopaikalla ja terminaalille. Puoli neljältä puolikas oli laiturissa ja kolme neljästä jakoautosta oli kotonaan, viimeinenkin jakari ennen viittä, tavarat runkoautossa ja nokka näytti kohti kotia.

Siinä jotain päiviä esimerkiksi jakarin arjesta. Koulut alkoivat taas, joten päiviä tulee joskus ja jouluna lisää.. ja ettei tämä nyt ihan spämmimistä ois, niin saa kommentoida ja kysellä!
Kuva
Avatar
SISUfromFINLAND
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 138
Liittynyt: 05.03.2013 17:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja Killerhangar » 14.09.2015 23:04

Sitä vois kait itekki turinoimaan omista touhuista, jos joku niitä nyt edes lukee ;D
Killerhangar
 
Viestit: 4
Liittynyt: 11.08.2013 23:41

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja SISUfromFINLAND » 12.10.2015 20:34

Killerhangar kirjoitti:Sitä vois kait itekki turinoimaan omista touhuista, jos joku niitä nyt edes lukee ;D

Antaa mennä vaan!

PE 2.10.2015
Iski pitkä päivä tuohon rakoon. Heräilin aamulla 5 aikaan ja lähdin ajelemaan kämpille, loimaalta forssaan. Pistäydyin terminaalilla auttelemassa minkä ehdin. Ehtoosta olin menossa rullaamaan runkoa, mutta 9-14 meni hämeenlinnassa opiskelujen merkeissä. Pääsin takaisin forssaan ja söin hivenen, ajelin terminaalille ja autoin päiväkuskia lastaamaan kanttilamppuun noutoja, mitä terminaalille oli tullut. Nuppi tyhjänä ja kärryssä 8,5 lavametriä tavara.
Turkuun postnordille, 12,5 lavametriä postenin runkotavaraa kyytiin ja klo 21.00 nokka kohti vantaata. Halikon shellillä välistoppi ja siellä sattuikin olemaan puolituttu b-juna. Kuljettaja viikkolevolla, joten kävin hytissä juttelemassa mukavia.
Vantaan postnordille saapuminen ja kärryn pyörittely laituriin. Yöhön tuli mutkia, kun jouduttiin toteamaan kidan menneen hajalle. Kärryä ei saanut irti autosta, joten nupin joutuityhjentämään trukilla kylkipurkuna ja forssan kuorma siirrettiin samalla nuppiin. Käynnit ksk:lla, fennowaylla ja fennoroadilla ja nokka kohti forssaa. Koska oli lauantai aamu, piti runkokuskin suorittaa yön varaosien jako. Nuppia ei forssassa saatu purettua, joten kärryn tyhjennys ja varaosien lajittelu. Tämän jälkeen pakettiautoon tavaroiden lastaus ja jakokeikalle. Viimeinkin kellon näyttäessä 7.00 lauantai aamua, erittäin virkeänä minä pääsen viimeinkin kämpille ja läsähdän sängyn pohjalle nukkumaan.
Oi kun vielä olisi niin nuori, että 26h täyttä toimintaa yksille silmille olisi ihan helppo homma :D
Kuva
Avatar
SISUfromFINLAND
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 138
Liittynyt: 05.03.2013 17:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja Flashback » 26.01.2016 06:22

Hyvää tekstia, tosi kiva lueskella!
Avatar
Flashback
Kuvakilpailun voittaja
Kuvakilpailun voittaja
 
Viestit: 267
Liittynyt: 06.03.2013 22:17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja SISUfromFINLAND » 29.02.2016 22:10

Tässä nyt ollut vähissä aika ja jaksaminen joten hiljaista on ollut..mutta turinoidaas taasen tarina

PE 12.2.
18.00 paikkeilla istahdin kapteenin paikalle volvon hyttiin ja puhaltelin alkometriin. Korttia koneeseen, kärry perään ja usvaa putkeen. Nokka kääntyi jälleen Forssasta Turkuun. Postnordilla pötköön lastaus, runkokuormaa mahtui 19,5 lavametriä. Jälleen 21.00 jälkeen yhdistelmä kasaan ja nokka alkoi hiljalleen kohdistua kohti Vantaata. Turun postnordin läheisellä kylmäasemalla tankki täyteen ainetta ja tyytyväisin mielin lähdin jatkamaan matkaa - ainakin melkein. Pansiontielle liittyessä lähdetään suoraan nousemaan sillalle ja lähes paikoiltaan liikkeelle joutuessani lähtemään jouduin toteamaan sillalle nousun liian liukkaaksi. Jotkut foorumin käyttäjistä saattavat tietää tunteen, kun moottorin kierrokset nousevat ja vauhti pysähtyy..
Katselin peileistä ettei ketään ollut juurikaan takana, joten löin hätävilkkua päälle ja pakin silmään. Pieni harkitsematon kosketus jarruun ja dolly lähti luistamaan hallinnasta. Siinä sitä oltiin, ei pääsyä omin avuin ylös eikä alas.. Puhelurumbaa, hinausauto paikalle ja sepeliä tielle. Hinausautolla suoristettiin kärry ja mikä ei mene ylös niin tulee alas. Alhaalta vauhtia ja sepelillä sillan päälle. Matka sujuikin ongelmitta Vantaalle ja eräs tuttukin, joka ajaa öströmin autoa, tuli vt25 risteyksen kohdalla vastaan. Vantaan terminaalille olikin jo kirinyt tieto meikäläisen pienistä vastoinkäymisistä, joten kerrankin varastomiehiä irtosi auttamaan kuorman kanssa. Runkokuorman purku ja Forssan tavarat kyytiin.
Jälleen kerran vuoro päättyi lauantai aamun kunniaksi varaosakierrokseen.

PE 19.2.
Kuinkas muuten, normaalisti runkolinjalle. Tällä kertaa mukana oli kuitenkin laatikollinen sepeliä - kaiken varalta. Viikolla oli tullut kehoitus ettei Turun keskustan läpi enään ajettaisi, joten suuntasin ohikulkutielle. Isompaa pykälää silmään ja puhelurumbaa muihin yön tapahtumiin liittyen. Putkiaivoinen kun olen, niin joutusin toteamaan ajaneeni eräästä risteyksestä ohi..meni taas putkeen! Yhdistelmä ympäri ja postnordin terminaalille. Jälleen runkokuorma päälle, taisi olla jälleen 19,5 lavametriä.
Suunnilleen 21.20 nokka kääntyi kohti Vantaata. Tällä kertaa ei kuitenkaan pansiontien kautta, vaan ohikulkutien kautta. Olihan tämä mukavaa vaihtelua tutun keskustan läpi ajamisen sijaan. Lisäksi mukavampi ajaa, kunnei jatkuvasti tarvinnut olla liikennevaloihin pysähtymässä. Toisaalta kärryyn sain painoa ja veturiin lastatut lavat olivat kevyttä pakettia, joten painojen tuoma vähäiseksi jäänyt vetävillä oleva pito mietitytti. Ykköspesällä lähes vakiintunut lyhyt jaloittelu ja matka jatkui. Yhdistelmä laituriin ja kuorman purku. Forssan tavarat kyytiin ja pari lavaa hakemaan Kuehne+Nagelilta.
Forssassa juuri viimeisten noudettujen lavojen takia kärry laituriin ja tavaroiden purku. Tyhjä kärry rivistöön ja auto laituriin. Auto tyhjäksi ja varaosakierrokselle. Tällä kertaa varaosissa olikin vähän suurempia määriä ja suurempia paketteja kuin yleensä, joten useampikin jakopaikka tuli lavotettua. Kierroksen päätyttyä auto rivistöön ja nukkumaan.

PE26.2.
Jälleen 18.00 paikkeilla kärry auton perään ja liikkeellä. Ensimmäisenä Forssan autokeitaalle tankkaamaan, koska tankki oli ajettu lähes kuiville. Kuittia vastaan kahvi ja, ylläri ylläri, kohti Turkua. Valtatie 10 ja ohikulkutien kautta postnordille. Runkokuormaa päälle ja liikkeelle. Turussa olikin liikennettä tuona iltana ja löytyihän sieltä näitä kiireisiä henkilöautoilijoitakin. Niissä muutamissa liikennevaloissa, joihin joutui hidastamaan, pienikin turvavälin jättö kostautui muutamana menetettynä paikkana jonossa. Koitappa siinä ajaa taloudellisesti!
Mutta lopulta vinkkari vasemmalle ja ohikulkutie vaihtui moottoritieksi pk-seudulle. "Tutun turbon vihellyksen kuulen, äänellään se mieltä kohentaa." Ykköspesällä jälleen nopea tauko ja kohti Vantaata. Valtatie 1 vaihtui kehä 3:ksi ja pian oltiinkin postnordin terminaalilla. Terminaalilla oli vielä kolleegoita laiturissa täykkäreillä ja ketkä kyseisen terminaalin tietävät, uskovat ettei siellä ole ihan liikaa tilaa pyörittää täykkäriä. Teliä kireämmälle ja sokkona parin täykkärin väliin vakio laituriin. Kuorman vaihto ja Kuehne+Nagelille pari lavaa noutamaan. Vaihteeksi matka jatkui Vuosaareen Fennoroadille yhden lavan noudon takia.
Forssassa kuorman purku ja jälleen varaosakierrokselle. Tällä kertaa määrät olivat suhteellisen vähäisiä, mutta tavaraa meni jonkun verran lavatavarana. "Silmiä painaa, ei uni anna lainaa" olivat ajankohtaiset sanat olotilasta, kun viimeinkin sain auton pysäköityä paikalleen ja pääsin lähtemään kohti kotia.
Kuva
Avatar
SISUfromFINLAND
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 138
Liittynyt: 05.03.2013 17:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja mersucargoes » 01.03.2016 00:02

Olipa vaihteeks, mukava näitä juttuja lueskella että ite ainakin luen jatkossa, kun vain on mahdollista joskus rustailla uusia juttuja...
Lapin Ammattiopisto. Logistiikka
Steam: TieKarhu-™
mersucargoes
Kuvakilpailun voittaja
Kuvakilpailun voittaja
 
Viestit: 216
Liittynyt: 05.03.2013 12:53
Paikkakunta: Tornio

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja SISUfromFINLAND » 01.03.2016 23:31

Voisin koittaa katella vaik parin kuvan kera jossai vaihees.. tää viikko ny on ma-to pakettiautoilua ja perjantaina jälleen kasvatetaan egoa tuolla frs-tku-pks-frs lenkillä..
Mukava kuitenkin kuulla että jorinat ovat jokseenkin luettavia, kiitoksia!
Kuva
Avatar
SISUfromFINLAND
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 138
Liittynyt: 05.03.2013 17:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: SfF - kumipyörät rullaa

ViestiKirjoittaja mersucargoes » 01.03.2016 23:33

Varsinki, vielä kun ite opiskele para aikaa, lapin ammattiopistossa rovaniemellä logistiikka niin, ei yhtää haitaksi ole kun näitä juttuja lukee.
Lapin Ammattiopisto. Logistiikka
Steam: TieKarhu-™
mersucargoes
Kuvakilpailun voittaja
Kuvakilpailun voittaja
 
Viestit: 216
Liittynyt: 05.03.2013 12:53
Paikkakunta: Tornio

Seuraava

Paluu Reissupäiväkirjat

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron